Sales Specialist con esperienza in ambito informatico

TD Synnex
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Romano Banco
Are you ready to make a BIG impact with TD SYNNEX?



We are the world's largest IT distributor, striving to lead the next generation of technology and talent. Whether you're applying for your first role or you're a seasoned executive, seize this opportunity to develop your career in the technology industry alongside our network of best-in-class vendors and caring and collaborative co-workers across the globe



In addition to a competitive benefits package, we provide our co-workers with opportunities to get involved in well-being seminars and programming, employee-led Business Resource Groups (BRGs), leadership development tracks, special industry events, and much more



Take the next step towards a rewarding career and apply today. We're excited to meet you!




Job Purpose:



To be the first point of contact for customers aligned to their respective Business Unit, utilising their specialist product knowledge alongside a professional and confident manner to deliver excellent customer satisfaction, develop new sales opportunities and achieve their sales targets




Accountabilities:



  • Achieve monthly/quarterly Revenue and Margin targets

  • Build Excellent customer relationships through proactive engagement and demonstrable specialist product knowledge

  • Plan outbound calls to customers in order to generate new business opportunities

  • Active inbound selling

  • Provide accurate and timely quotations to customers

  • Generate and own a pipeline of deals in Tech Data's CRM system, which is regularly reviewed and updated

  • Manage customer backorder expectations and reporting

  • Proactively develop relationships with key internal and external contacts

  • Ensure CRM system is well maintained and provides correct customer information

  • Provide, sell and negotiate product information, pricing, special offers and promotions

  • Ensure Tech Data maintains service levels agreements with customers

  • Attainment of Key Performance Indicators (KPI's) such as daily talk time and outbound calls

  • Sell the benefits of using Tech Data and the Company value proposition

  • Develop and execute account plans to maintain and grow customer business, this may be in conjunction with a Field Sales Executive or Business Development Manager.




Knowledge Skills and Experience:






  • Numerate with good attention to detail

  • Excellent telephone manner

  • Priority management and planning skills

  • Strive to achieve set targets

  • Understands Sales Process

  • Effective Communication Skills

  • Good relationship building

  • Working knowledge of Microsoft Word, Excel, Outlook

  • Ideal candidates will have previous experience of IT systems for quotation, order entry, CRM

  • A knowledge of product set would be desirable but not essential

  • IT industry knowledge would be desirable but not essential



Inserito/a all'interno della BU di riferimento, il/la candidato/a si occuperà dello sviluppo commerciale (numerica, fatturato e marginalità) trattando di prodotti e soluzioni IT d per primari brand sul mercato



L'attività di promozione e commerciale, finalizzata a generare le opportunità di vendita, si svolge all'interno di un Team dedicato, e in coordinamento con le diverse strutture aziendali. Si sviluppa inoltre attraverso una costante gestione telefonica del cliente con il supporto i moderni strumenti digitali




Principali aree di responsabilità



  • Sviluppo e gestione relazioni con i clienti attraverso la gestione proattiva e la conoscenza specialistica di prodotto

  • Sviluppo ed esecuzione dei piani di account per mantenere e far crescere il business dei clienti, sui prodotti e i brand di riferimento, anche in collaborazione con i colleghi di vendita o di marketing

  • Pianificazione e gestione delle chiamate in uscita verso i clienti per generare nuove opportunità di business

  • Attività di vendita inbound

  • Informazione sui prodotti, realizzazione di preventivi, vendita e negoziazione, utilizzando le leve commerciali definite sui prodotti specialistici di riferimento

  • Sviluppo e gestione di una pipeline di offerte, utilizzando il CRM aziendale

  • Gestione backlog e report

  • Sviluppo e gestione proattiva delle relazioni interne ed esterne (vendor, partner, etc)

  • Controllo e garanzia dei livelli di servizio per i clienti

  • Raggiungimento di Key Performance Indicators (KPI) in termini di revenue, marginalità e indicatori operativi



Il/la candidato/a avrà modo di partecipare allo sviluppo di un business dinamico e in crescita, e di approfondire le dinamiche della distribuzione informatica, seguendo anche un percorso di formazione appropriata che gli/le permetterà di sviluppare competenze su prodotti e servizi




Esperienza, formazione e skills richiesti



  • Almeno un anno di esperienza in ruoli commerciali di vendita outbound (preferibilmente in contesti informatici o similari)

  • Diploma o laurea di tipo tecnico/informatico (preferibile)

  • Ottime doti comunicative e propensione alle relazioni interpersonali

  • Capacità di instaurare relazioni basate sulla fiducia e di lavorare in team

  • Forte orientamento al risultato e gestione dello stress

  • Buona capacità di analisi e attenzione al dettaglio numerico

  • Passione per i prodotti IT (indicare per quali tipologie di prodotti)

  • Ottima conoscenza del pacchetto Office.




Requisiti preferenziali



  • Buona conoscenza della lingua inglese




Offriamo

Contratto commisurato alla seniority dei candidati e all'esigenza aziendale nelle diverse aree




Facilitazioni



Navetta aziendale dalla stazione metro di San Donato Milanese alla sede aziendale e mensa interna gratuiti




Sede dell'attività

Tech Data italia srl - San Giuliano Milanese (con possibilità di utilizzo navetta aziendale da MM San Donato Milanese, linea 3).

Come candidarsi?

Per candidarti per questo lavoro devi autorizzare sul nostro sito. Se non hai ancora un account, registrati.

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